Május 17. – No.1 a „Greatest Love of All” Whitney Houstontól
1986. május 17-én Whitney Houston azóta is felejthetetlen dala a „Greatest Love of All” No.1 lett az amerikai kislemez listán.
Whitney Houston „Greatest Love of All” című dalát 1986-ban adták ki, és hatalmas sláger lett. A dal, amely a „The Greatest Love of All” című ’70-es évekbeli dalt dolgozza fel, Michael Masser és Linda Creed írta.
A mű Whitney Houstontól világszerte sikert aratott, és számos kiemelkedő zenei elismerést kapott. A dalt a Billboard Hot 100-as listáján a második helyre rangsorolták, és 1986-ban a legnépszerűbb R&B dalok közé tartozott. Elnyerte a Grammy-díjat a Legjobb Női Pop Énekes Kategóriában, és jelölték a Legjobb Dalért és a Legjobb R&B Előadásért is.
A siker másik mutatója az is, hogy az „American Music Awards„-on a Legjobb Női Pop/Rock Előadó kategóriában ismerték el Whitney Houston teljesítményét, az album, amelynek negyedik kislemeze volt, „Whitney Houston” a Billboard Top 200 albumainak listáján is a második helyre kapaszkodott.
A „Greatest Love of All”-t ma is a legmeghatározóbb dalok közt tartják számon, és több tucatnyi énekesnő és egyéb előadóművész dolgozta fel azóta is.
A világsláger Whitney 3. USA No. 1-ja volt és pontosan 3 hetet töltött az első helyen. Az Egyesült Királyságban a 8. helyig jutott, de értéke nem mérhető ilyen „üres” számokban. Azóta is nagyon szeretjük.
Whitney Houston dalai korunkban is továbbra is nagyon jelentős zenei értékkel bírnak. A sikereinek nagy része az erős szövegvilágában, és csillogó, magával ragadó dallamaiban rejlik, amiket az erős és tartós érzelmek határoznak meg.
Whitney Houston sosem félt megfogalmazni érzelmeit, érzékenységét és lelki mélységeit az a dalokban. Az ő zenéje tehát azok számára szívet melengető, akik az érzelmi töltésű, mélyen értelmező, és szívhez szóló, hangulatformáló zene szerelmesei.
Összességében Whitney Houston zenéje olyan érzéseket és érzelmeket vált ki, amelyek az élet minden területén megkönnyítik az emberek életét, támogatják, inspirálják és boldogabbá tehetik őket. Éppen ezért Whitney Houston dalai időtlenek, és továbbra is inspiráció és motiváció számunkra a mindennapi életünkben és természetesen a Luxfunk Radio Funky Party-kon is.
Miért foglalkozunk évfordulókkal?
A ’70-es, ’80-as években a Soul és Funk műfajokban kb. 30.000 album jelent meg. Ezekről természetesen nem volt minden sláger, de ha albumonként csak tíz dallal számolunk, akkor nagyságrendileg kb. 300.000 olyan Soul és Funk zenéből meríthetünk, amik nem jutottak át a vasfüggönyön. A nyugati és a tengeren túli slágerlistákat ezek az előadók gyakran meghatározták, miközben Magyarország zenei ízlését egész más műfajok alakították.
A Luxfunkot azért hoztuk létre, hogy pótoljuk a hiányt.
A magyar közönség főként a rádióból jutott zenéhez. Fontos tudni, hogy egy klasszikus értelemben vett top40-es rádió összesen 40 dalt forgat, és amikor hozzáad a repertoárhoz egy új slágert, akkor kivesz egy régit. Ilyen top40-es rádió nem volt Magyarországon, de a legnagyobb rádiók is max 300-500 dalt forgattak, ami nagyon kevés.
Ezeknél a rádióknál a cél mindig az, hogy az átlagos hallgatási időn belül (tehát az időintervallum, amíg az átlag hallgató hallgatja az adást, miután bekapcsolta) egészen biztosan találkozzon a hallgató a kedvenceivel. Ezért magas rotációban, naponta többször szólnak ugyanazok a slágerek.
Gondoljunk csak bele, a 300-500 dalt forgató rádiók repertoárjába hány dal fért bele a fent említett 300.000 Soul és Funk zenéből bármi? De nekik nem is ez volt a feladatuk.
A Luxfunk Radio célja nem az, hogy a hallgatók emlékeire alapozva biztosan mutassunk régi kedvencet az átlagos hallgatási időn belül, hanem épp ellenkezőleg: néhány ismerős kedvenc mellett igyekszünk minél többet becsempészni abból a 300.000-ből.
Ezért hoztuk létre a Luxfunk Soul Power című műsorsorozatot, foglalkozunk évfordulókkal is. Célunk, hogy a hiánypótlás ne csak zenehallgatásról szóljon, hanem amikor lehet, beszéljünk is a dalok, előadók, albumok és zenei történések hátteréről.
Természetesen az évfordulók a későbbi, fiatalabb előadókról is szolnak. Hiszen ők azok, akik tovább vitték a nagy klasszikusok érték- és műfajteremtő törekvéseit.