Anderson .Paak & The Free Nationals – A Bruno Mars turné előzenekara nem kispályás!

Anderson .Paak & The Free Nationals – A Bruno Mars turné előzenekara nem kispályás!

Anderson .Paak & The Free Nationals

Anderson .Paak & The Free Nationals A Bruno Mars turné előzenekara nem kispályás!

Hogyan lesz egy afro-amerikai és dél-koreai származású, nehéz sorsú gyerekből, Brandon Paak Andersonból a Bruno Mars turné előzenekarának frontembere? És a semmiből Funk és Hip-Hop sztár 31 éves korára?

 

Sehogyan. Anderson .Paak (így, ponttal a vezetékneve előtt) ugyanis nem “sztár” a szó pejoratív értelmében, hanem ízig-vérig művész: énekeszenészdalszövegíróproducer és főállású túlélő gyerekkora óta. Mielőtt bemutatjuk a zenéjét, ismerjétek meg a történetét az utcától a mikrofonig és a produceri székig, amelyben végre egy kicsit hátradőlhet! De csak egy kicsit, mert izgalmas évek várnak még rá!

Amíg olvastok, lőjük az aláfestő élőzene felvételt, bitang jó lesz, készüljetek!

Anderson .Paak – Marihuána farmról a stúdióba

Anderson .Paak 1986-ban született Oxnardban, Californiában. Afro-amerikai és dél-koreai gyökereihatottak a személyiségére, a különböző kultúrák beleivódtak a zenéjébe is. Fiatal kora ellenére nagyon tartalmas és embert próbáló múltra tekinthet vissza. Hét éves volt, amikor agresszív apja úgy megverte az édesanyját, hogy 14 év börtönt kapott érte. Anderson ekkor látta őt utoljára. A nehéz élmények egyre inkább a zene felé fordították. Kamaszként fedezte fel a zenei producerkedés világát, a templomban pedig dobosként az élőzene varázsát. Itt ismerte meg első feleségét, akivel korán össze is házasodtak, néhány év után azonban elváltak egymástól. Amikor Paak tanárként helyezkedett el egy zeneiskolában, úgy tűnt, sínre került az élete: találkozott tanítványával, leendő második feleségével, aki szintén dél-koreai származású. A nehézségek ennél a fordulatnál sem értek véget – anyagi gondokkal küzdöttek, és Anderson úgy döntött 2011-ben, hogy egy santa barbarai marihuána farmon dolgozva próbálja megoldani a közös életüket. Nem járt sikerrel, csak létbizonytalansággal: ekkor már hárman, újszülött kisfiukkal az utcára kerültek. A nehéz helyzetből Shafiq Husayn, egy zenész rántotta ki, aki asszisztensi, szerkesztői, írói és produceri munkát adott neki.

A tűzhöz közel .Paak egyre több lehetőséget kapott, hogy megmutassa a benne rejlő tehetséget. Nem csak az American Idol című műsorban lett az egyik döntősnek, Haley Reinhartnak a dobosa, hanem Breezy Lovejoy művésznéven kiadta első albumát az O.B.E. Vol.1-t, amely magán hordoz némi The Roots és Frank Ocean stílusjegyet.

Mikrofontól mikrofonig

Anderson számára nem volt megállás, egyértelművé vált helye a zeneiparban. 2013-ban megjelent Cover Artcímű EP-jét azok az ‘50-es évekbeli fehér előadók inspirálták, akik nagy sikereket értek el azáltal, hogy fekete előadók dalait dolgozták át szinte minden nekik járó kompenzáció nélkül. Paak megfordította ezt a folyamatot, és többek között Rock klasszikusokat  – például a The White Stripes-tól a Seven Nation Army-t – ültetett át Soul, Jazz, Hip-Hop és R&B stílusba.

Miután neki is segítő kezet nyújtottak, ő is igyekezett felkarolni a kezdő zenei tehetségeket – bőrszínre való tekintet nélkül. Producerként a fehér rapper, Whatsky albuma, az All You Can Do mögé is beállt. Izgalmas lett a végeredmény!

Először 2014-ben jelent meg albuma az Anderson .Paak művésznévvel. Ez volt a Venice, amely mérsékelt sikert aratott. 2015-ben következett egy nagyobb áttörés, amikor Dr. Dre Compton című albumán Paak is közreműködött…

… akárcsak The Game The Documentary 2 című albumán.

Az igazi sikereket azonban a következő saját, nagy albuma, a 2016-os Malibu hozta el, amely komoly kritikai elismeréseket zsebelt be: még Grammy-díjra is jelölték a legjobb kortárs album kategóriában. Olyan vagány dalok vannak rajta, mint az egyszerre múltidéző és modern Come Down, amely ennek okán emlékeztet minket egy kicsit Bruno Mars Uptown Funkjának hangulatára.

Ebben a komoly Gospel verzióban se hagyjátok ki, nagyon ütős!

Bruno Marssal egy színpadon

És ha már elérkeztünk Bruno Marsig… Anderson .Paak és a The Free Nationals nagyon komoly zenét nyomott a Bruno Mars 24K Magic világkörüli turné május 30-ai, magyarországi koncertjének előzenekaraként. Olyan izmos Funky-t, amitől lerepült a hajunk, és eldöntöttük, hogy bemutatjuk őket nektek is, kiemelten Anderson .Paakon keresztül. Mivel nagyon nehezen választanánk ki egy-egy gyöngyszemet az együttműködésükből, ezért záróakkordként bedobunk a közösbe egy nagyon izgi 25 perces kiskoncertet, amelyből kedvetek szerint csemegézhettek. Szerintünk érdemes! Nem csak Anderson hangja ütős, hanem a zenészek beleérzése is figyelemre méltó.

Járjatok továbbra is nyitott füllel, és osszátok meg velünk a Facebookon a saját felfedezéseiteket, hogy mi is utánajárhassunk és írhassunk róla a többi Funky-arcnak!

Érdekes lehet még:

Anderson .Paak & The Free Nationals

Anderson .Paak & The Free Nationals A Bruno Mars turné előzenekara nem kispályás!

Hogyan lesz egy afro-amerikai és dél-koreai származású, nehéz sorsú gyerekből, Brandon Paak Andersonból a Bruno Mars turné előzenekarának frontembere? És a semmiből Funk és Hip-Hop sztár 31 éves korára?

 

Sehogyan. Anderson .Paak (így, ponttal a vezetékneve előtt) ugyanis nem “sztár” a szó pejoratív értelmében, hanem ízig-vérig művész: énekeszenészdalszövegíróproducer és főállású túlélő gyerekkora óta. Mielőtt bemutatjuk a zenéjét, ismerjétek meg a történetét az utcától a mikrofonig és a produceri székig, amelyben végre egy kicsit hátradőlhet! De csak egy kicsit, mert izgalmas évek várnak még rá!

Amíg olvastok, lőjük az aláfestő élőzene felvételt, bitang jó lesz, készüljetek!

Anderson .Paak – Marihuána farmról a stúdióba

Anderson .Paak 1986-ban született Oxnardban, Californiában. Afro-amerikai és dél-koreai gyökereihatottak a személyiségére, a különböző kultúrák beleivódtak a zenéjébe is. Fiatal kora ellenére nagyon tartalmas és embert próbáló múltra tekinthet vissza. Hét éves volt, amikor agresszív apja úgy megverte az édesanyját, hogy 14 év börtönt kapott érte. Anderson ekkor látta őt utoljára. A nehéz élmények egyre inkább a zene felé fordították. Kamaszként fedezte fel a zenei producerkedés világát, a templomban pedig dobosként az élőzene varázsát. Itt ismerte meg első feleségét, akivel korán össze is házasodtak, néhány év után azonban elváltak egymástól. Amikor Paak tanárként helyezkedett el egy zeneiskolában, úgy tűnt, sínre került az élete: találkozott tanítványával, leendő második feleségével, aki szintén dél-koreai származású. A nehézségek ennél a fordulatnál sem értek véget – anyagi gondokkal küzdöttek, és Anderson úgy döntött 2011-ben, hogy egy santa barbarai marihuána farmon dolgozva próbálja megoldani a közös életüket. Nem járt sikerrel, csak létbizonytalansággal: ekkor már hárman, újszülött kisfiukkal az utcára kerültek. A nehéz helyzetből Shafiq Husayn, egy zenész rántotta ki, aki asszisztensi, szerkesztői, írói és produceri munkát adott neki.

A tűzhöz közel .Paak egyre több lehetőséget kapott, hogy megmutassa a benne rejlő tehetséget. Nem csak az American Idol című műsorban lett az egyik döntősnek, Haley Reinhartnak a dobosa, hanem Breezy Lovejoy művésznéven kiadta első albumát az O.B.E. Vol.1-t, amely magán hordoz némi The Roots és Frank Ocean stílusjegyet.

Mikrofontól mikrofonig

Anderson számára nem volt megállás, egyértelművé vált helye a zeneiparban. 2013-ban megjelent Cover Artcímű EP-jét azok az ‘50-es évekbeli fehér előadók inspirálták, akik nagy sikereket értek el azáltal, hogy fekete előadók dalait dolgozták át szinte minden nekik járó kompenzáció nélkül. Paak megfordította ezt a folyamatot, és többek között Rock klasszikusokat  – például a The White Stripes-tól a Seven Nation Army-t – ültetett át Soul, Jazz, Hip-Hop és R&B stílusba.

Miután neki is segítő kezet nyújtottak, ő is igyekezett felkarolni a kezdő zenei tehetségeket – bőrszínre való tekintet nélkül. Producerként a fehér rapper, Whatsky albuma, az All You Can Do mögé is beállt. Izgalmas lett a végeredmény!

Először 2014-ben jelent meg albuma az Anderson .Paak művésznévvel. Ez volt a Venice, amely mérsékelt sikert aratott. 2015-ben következett egy nagyobb áttörés, amikor Dr. Dre Compton című albumán Paak is közreműködött…

… akárcsak The Game The Documentary 2 című albumán.

Az igazi sikereket azonban a következő saját, nagy albuma, a 2016-os Malibu hozta el, amely komoly kritikai elismeréseket zsebelt be: még Grammy-díjra is jelölték a legjobb kortárs album kategóriában. Olyan vagány dalok vannak rajta, mint az egyszerre múltidéző és modern Come Down, amely ennek okán emlékeztet minket egy kicsit Bruno Mars Uptown Funkjának hangulatára.

Ebben a komoly Gospel verzióban se hagyjátok ki, nagyon ütős!

Bruno Marssal egy színpadon

És ha már elérkeztünk Bruno Marsig… Anderson .Paak és a The Free Nationals nagyon komoly zenét nyomott a Bruno Mars 24K Magic világkörüli turné május 30-ai, magyarországi koncertjének előzenekaraként. Olyan izmos Funky-t, amitől lerepült a hajunk, és eldöntöttük, hogy bemutatjuk őket nektek is, kiemelten Anderson .Paakon keresztül. Mivel nagyon nehezen választanánk ki egy-egy gyöngyszemet az együttműködésükből, ezért záróakkordként bedobunk a közösbe egy nagyon izgi 25 perces kiskoncertet, amelyből kedvetek szerint csemegézhettek. Szerintünk érdemes! Nem csak Anderson hangja ütős, hanem a zenészek beleérzése is figyelemre méltó.

Járjatok továbbra is nyitott füllel, és osszátok meg velünk a Facebookon a saját felfedezéseiteket, hogy mi is utánajárhassunk és írhassunk róla a többi Funky-arcnak!

Érdekes lehet még:

Szólj hozzá